Message recall onderzoek - huisartsen en longartsen.

Achtergrond

 

Voor de promotie van een nieuw product voor de behandeling van astma, zijn huisartsen en longartsen in persoonlijke gesprekken geïnformeerd over de voordelen ervan. 

 

Onderwerpen

Welke producten kennen artsen (top of mind, spontaan, en geholpen), welke producten schrijven zij voor, over welke producten kunnen zij zich herinneren een artsenbezoeker gesproken te hebben, wat weten zij nog van het gesprek en welke behoeften hebben zij in de behandeling van astma? 

 


Methode van onderzoek

Tweemaal per week werd een lijst met bezochte artsen aan ons aangeleverd, waarna wij via email of telefonisch contact opnamen met de huisartsen en longartsen om de vragen te stellen. Hierbij kon gekozen worden voor een internetvragenlijst of telefonisch interview. 

 

Resultaat

Uit het onderzoek werd geconcludeerd dat het nieuwe product goed ontvangen is bij artsen, driekwart heeft een voorschrijfintentie. 

Het onderzoek heeft de farmaceut in staat gesteld om de informatie die gegeven wordt aan artsen, verder aan te scherpen.